Τα τρένα μεγάλης ταχύτητας, έχουν
βελτιώσει την ταξιδιωτική εμπειρία, σε έναν αυξανόμενο αριθμό χωρών
(εκτός από την Ελλάδα φυσικά!). Ας τα δούμε.
|
Το τρένο Shanghai Maglev |
Μετά
από μια μεγάλη και κουραστική πτήση για τη Σαγκάη, αποτελεί πραγματική
ανακούφιση να συνεχίσετε το ταξίδι προς τον προορισμό σας με το τρένο
Shanghai Maglev, του οποίου η τελική ταχύτητα των 430 χλμ./ώρα, το
καθιστά πιο γρήγορο από κάθε αγωνιστικό αυτοκίνητο. Τα τρένα μεγάλης
ταχύτητας, έχουν βελτιώσει την ταξιδιωτική εμπειρία, σε έναν αυξανόμενο
αριθμό χωρών (εκτός από την Ελλάδα φυσικά!), όπως περιγράφονται στο
Travel+Leisure.
Αν ταξιδεύετε στο εξωτερικό, μην παραλείψετε να μπείτε σε ένα από αυτά…
Τρένο Shanghai Maglev, Κίνα
Ταχύτητα λειτουργίας: 430 χλμ/ώρα
Ταχύτητα ρεκόρ: 500 χλμ/ώρα
Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2003
Ξεκινώντας από τον σταθμό Longyang Road Station της Σαγκάης, το ταχύτερο
εμπορικό τρένο του κόσμου, είναι επίσης το μόνο δείγμα μαγνητικής
αιώρησης στη λίστα αυτή. Η μέγιστη ταχύτητα λειτουργίας του (430
χλμ/ώρα) το καθιστά πιο γρήγορο από οποιοδήποτε αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για την τεχνολογία του, μπορούν
να επισκεφτούν το μουσείο Maglev, στον σταθμό Longyang (η είσοδος είναι
ελεύθερη για όσους διαθέτουν εισιτήριο για το τρένο).
CRH380, Κίνα
Ταχύτητα λειτουργίας: 350 χλμ/ώρα
Ταχύτητα ρεκόρ: 487 χλμ/ώρα
Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2010
Από το… μηδέν, η Κίνα έχει καταφέρει να εξελιχθεί στη χώρα με το
μεγαλύτερο και πιο πολυσύχναστο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας
στον κόσμο, σε λιγότερο από μια δεκαετία. Τα περίπου 10.000 χλμ.
σιδηροδρομικού δικτύου τρένων υψηλών ταχυτήτων, μεταφέρουν πλέον σχεδόν
μισό δισεκατομμύριο επιβάτες ετησίως. Το CRH380 μπορεί να ταξιδέψει σε
ένα μέγιστο 380 χλμ/ώρα σε υψηλής ταχύτητας γραμμές. Κάνει τέσσερα
δρομολόγια που εξυπηρετούν το Πεκίνο, τη Σαγκάη και τις πόλεις
Guangzhou, Wuhan, Nanjing και Hangzhou.
ICE 3, Γερμανία
Ταχύτητα λειτουργίας: 320 χλμ/ώρα
Ταχύτητα ρεκόρ: 368 χλμ/ώρα
Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2000
Ενώ στη Γερμανία κατασκευάζονται πολλά από τα ταχύτερα τρένα του κόσμου,
η έναρξη λειτουργίας γερμανικών σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής
ταχύτητας, καθυστέρησαν μια δεκαετία, εξαιτίας νομικών θεμάτων, με τους
περιβαλλοντολόγους και άλλες ομάδες. Αλλά οι Γερμανοί κερδίζουν γρήγορα
έδαφος. Η υπερταχεία InterCity Express (ICE3), συνδέει επί του παρόντος
τη Φρανκφούρτη με την Κολωνία, στην κοιλάδα του Ρήνου και το Μόναχο με
τη Νυρεμβέργη στη Βαυαρία, ενώ εννέα γραμμές υψηλής ταχύτητας είναι υπό
κατασκευή ή υπό σχεδιασμό.
Shinkansen E5, Ιαπωνία
Ταχύτητα λειτουργίας: 320 χλμ/ώρα
Ταχύτητα ρεκόρ: 358 χλμ/ώρα
Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2011
Οι διάσημες υπερταχείες αμαξοστοιχίες της Ιαπωνίας έχουν πολλά
διαφορετικά σχήματα και μορφές, αλλά καμία δεν είναι πιο γρήγορη από ό,
τι το νέο Shinkansen E5. Με το παρατσούκλι «πάπια», λόγω του ιδιαίτερου
μπροστινού του τμήματος, το κομψό τρένο κάνει τη διαδρομή 675 χλμ.
μεταξύ Τόκιο και Aomori, στο βόρειο άκρο της νήσου Honshu. Το E5
διαθέτει επίσης από τους πιο πολυτελείς εσωτερικούς χώρους τρένων.
TGV POS, Γαλλία
Ταχύτητα λειτουργίας: 320 χλμ/ώρα
Ταχύτητα ρεκόρ: 574 χλμ/ώρα
Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2008
Μία από τις πρώτες χώρες που επηρεάστηκε από τη… μόδα των τρένων υψηλής
ταχύτητας, είναι η Γαλλία, η οποία εισήγαγε το επαναστατικό τρένο Train à
Grande Vitesse (TGV) το 1981. Υπήρξαν πολλές αναβαθμίσεις από τότε, με
πιο πρόσφατη, την ταχεία POS, ένα υβρίδιο των υφιστάμενων αμαξοστοιχιών
TGV Réseau και των ολοκαίνουργιων μηχανών Alstom. Το τρένο λειτουργεί με
δύο γραμμές –την LGV Rhin-Rhône στην ανατολική Γαλλία και την LGV Est
μεταξύ Παρισιού και Στρασβούργου- και με περισσότερες γραμμές ενδιάμεσα.
Το POS έκανε ένα παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ταξίδια σε συμβατικές
ράγες, στα 574.86 χλμ./ώρα κατά τη διάρκεια δοκιμών του το 2007.
Σειρά AVE 103, Ισπανία
Ταχύτητα λειτουργίας: 310 χλμ/ώρα
Ταχύτητα ρεκόρ: 402 χλμ/ώρα
Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2006
Το ισπανικό Alta Velocidad Española (AVE), είναι γνωστό για την
ιδιαίτερη εμφάνιση των τρένων του, που είναι κατασκευασμένα από την
εταιρεία Talgo. Αλλά ακόμα πιο γρήγορα είναι τα νέα Siemens Velaro
Series 103, που κάνουν τη διαδρομή μεταξύ Βαρκελώνης και Μαδρίτης σε δύο
ώρες και 38 λεπτά. Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών, η
Ισπανία έχει μετατρέψει τις σιδηροδρομικές τις υπηρεσίες, από τις πιο
αργές και λιγότερο αποτελεσματικές της Δυτικής Ευρώπης, σε αυτές με το
μεγαλύτερο δίκτυο υψηλής ταχύτητας της ηπείρου, που εκτείνεται σε 3.057
χλμ., συνδέοντας σχεδόν κάθε μεγάλη ισπανική πόλη.
Sancheon (KTX2), Νότια Κορέα
Ταχύτητα λειτουργίας: 305 χλμ./ώρα
Ταχύτητα ρεκόρ: 350 χλμ./ώρα
Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2010
Τα υψηλής ταχύτητας τρένα Korail Sancheon, κάνουν το ταξίδι μεταξύ Σεούλ
και των νοτίων πόλεων-λιμανιών Busan και Mokpo, σε λιγότερο από τρεις
ώρες. Κατασκευάζονται από τη Hyundai και χρειάζονται περίπου επτά λεπτά
για να επιταχύνουν από το μηδέν στα 305 χλμ./ώρα, αλλά χρειάζονται μόλις
1,2 λεπτά για να σταματήσουν πλήρως. Και μάλιστα θα έχουν και
ανταγωνιστή: το KTX3 θα έχει μέγιστη ταχύτητα 402 χλμ./ώρα όταν κάνει το
ντεμπούτο του το 2015.
ETR 500 Frecciarossa (Red Arrow) και ETR 575 AGV, Iταλία
Ταχύτητα λειτουργίας: 300 χλμ./ώρα
Ταχύτητα ρεκόρ: 340 χλμ./ώρα (Red Arrow), 360 χλμ./ώρα (AGV)
Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2008 (Red Arrow), 2012 (AGV)
Η Ιταλία προσφέρει δύο ανταγωνιστικές υπηρεσίες τρένων υψηλής ταχύτητας
–το δημόσιο Red Arrow και το ιδιωτικό Automotrice à Grande Vitesse
(AGV)- στις ίδιες γραμμές. Τα τρένα συνδέουν ήδη τις πόλεις Τορίνο,
Μιλάνο, Φλωρεντία, Ρώμη, Νάπολη και Βενετία. Μια νέα γραμμή μεταξύ
Βενετίας και Μιλάνου είναι υπό κατασκευή. Το επόμενης γενιάς ETR 1000
(με ταχύτητα λειτουργίας τα 354 χλμ./ώρα), θα τα προσπεράσει μέχρι το
τέλος του 2014.
Eurostar Class 373, Βρετανία, Γαλλία, Βέλγιο
Ταχύτητα λειτουργίας: 300 χλμ./ώρα
Ταχύτητα ρεκόρ: 334 χλμ./ώρα
Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 1993
Σκέφτεστε να πάτε με το αεροπλάνο από το Λονδίνο στο Παρίσι;
Ξανασκεφτείτε το: το Eurostar κάνει το συγκεκριμένο ταξίδι σε δύο ώρες
και 16 λεπτά, χωρίς καθυστερήσεις από την ασφάλεια του αεροδρομίου. Το
μεγαλύτερο και ταχύτερο τρένο σε κανονική υπηρεσία στις Βρετανικές
Νήσους, το Class 373 λειτουργεί μέσω της σήραγγας της Μάγχης, μέσω τριών
όμορφων σταθμών τρένων: τον ανακαινισμένο σταθμό St. Pancras στο
Λονδίνο, τον σταθμό Gare du Nord στο Παρίσι και τον Νότιο Σιδηροδρομικό
Σταθμό των Βρυξελλών. Το τρένο σταματά επίσης στην Disneyland του
Παρισιού και υπάρχουν εποχικά δρομολόγια προς της Αβινιόν και τις
γαλλικές Άλπεις. Η ιταλική εταιρεία διακόσμησης Pininfarina, ανακαινίζει
τώρα το εσωτερικό των τρένων 373s.
THSR 700T, Tαϊβάν
Ταχύτητα λειτουργίας:300 χλμ./ώρα
Ταχύτητα ρεκόρ: 315 χλμ./ώρα
Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2007
Τα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα τρένα της Taiwan High Speed Rail
(THSR), διανύουν σαν «πύραυλοι» την κάτω δυτική ακτή του νησιού, μεταξύ
της πρωτεύουσας, Ταϊπέι και της βιομηχανικής πόλης Kaohsiung σε 90 έως
100 λεπτά.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου