Η «ΣΚΟΤΕΙΝΗ» ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

 

Η πανδημία του κορωνοϊού, όπως είναι έκδηλο, έχει παράσχει ισχυρή ώθηση στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, κάτι το οποίο με τη σειρά του έχει αυξήσει τη ζήτηση για πακέτα μεταφοράς. 
 
Δηλαδή για χάρτινα κουτιά, εντός των οποίων τοποθετούνται τα διάφορα προϊόντα, προτού αποσταλλούν στον τελικό καταναλωτή. Όμως, αυτή η εκρηκτική άνοδος έχει χαρακτηριστεί και ως η «σκοτεινή πλευρά» του ηλεκτρονικού εμπορίου. Κι αυτό, διότι η συνεχής αύξηση της ζήτησης ελαχιστοποιεί τα περιθώρια ανακύκλωσης των χάρτινων υλικών. 
 
Εν ολίγοις, οι εταιρείες δεν προλαβαίνουν να συγκεντρώσουν όλες τις ποσότητες των χάρτινων συσκευασιών. Έτσι, από την στιγμή που το ανακυκλώσιμο υλικό δεν επαρκεί, οι εταιρείες συσκευασίας, οι οποίες έχουν αυξημένο όγκο εργασίας, αναγκάζονται να στραφούν στην κλασική μέθοδο παρασκευής συσκευασιών, δηλαδή μέσω της μεταποίησης του ξύλου. 
Μάλιστα, όπως εξηγεί η Bank of America, η παραπάνω κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους του ανακυκλώσιμου χαρτιού, η τιμή του οποίου έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με τη μέση τιμή του 2020, καθώς οι υπάρχουσες ποσότητες ανακυκλώσιμου υλικού δεν μπορούν να «ικανοποιήσουν» την αυξημένη ζήτηση. 
 
Αυτό, ταυτόχρονα, έχει ως απόρροια τον περιορισμό του περιθωρίου κερδοφορίας για τις εταιρείες ανακύκλωσης και μεταποίησης των χάρτινων συσκευασιών. Για παράδειγμα, η εταιρεία Smurfit Kappa Group ανακοίνωσε ότι το περιθώριο κέρδους EBITDA (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) για το 2021 συρρικνώθηκε στο 17,7% από 18,2% το προηγούμενο έτος. 
 
 
 moneyreview. Bloomberg

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις