"Αντιμετωπίζοντας το μέλλον"

Ένας στους τέσσερις ανθρώπους (25%) σε ολόκληρο τον κόσμο καταφέρνει απλώς "να τα βγάζει πέρα" οικονομικά και αυτή η κατηγορία είναι ιδιαίτερα ευάλωτη σε πιθανές μελλοντικές οικονομικές αναταράξεις, αποκαλύπτει η πιο πρόσφατη έκδοση της μελέτης της HSBC "Η δύναμη της προστασίας", με τίτλο "Αντιμετωπίζοντας το μέλλον".
Η μελέτη "Η δύναμη της προστασίας" είναι μια ανεξάρτητη έρευνα με αντικείμενο τις ανάγκες και τάσεις των καταναλωτών σχετικά με την οικονομική προστασία. Η έρευνα παρέχει έγκυρες πληροφορίες σχετικά με τις ανησυχίες των ανθρώπων για το μέλλον και τις μεθόδους οικονομικής προστασίας, σε ολόκληρο τον κόσμο. 
Η έκδοση της έρευνας με τίτλο "Αντιμετωπίζοντας το μέλλον", παρουσιάζει τις απόψεις 13122 ατόμων ηλικίας 25 ετών και άνω από 13 χώρες σε διαφορετικές γεωγραφικές περιφέρειες (Αργεντινή, Κίνα, Γαλλία, Χονγκ Κονγκ, Ινδία, Ινδονησία, Μαλαισία, Μεξικό, Σιγκαπούρη, Ταϊβάν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες).
Η μελέτη εξετάζει τα επίπεδα "οικονομικής ασφάλειας" και τη σημασία του σχεδιασμού και της προετοιμασίας για την εξασφάλιση ενός καλύτερου οικονομικού μέλλοντος.
Η Αργεντινή (Νότια Αμερική) και η Γαλλία (Ευρώπη) είναι οι χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό (34% και 32% αντίστοιχα) εκείνων που υποστηρίζουν ότι απλώς διαχειρίζονται τα καθημερινά οικονομικά τους, αλλά δεν μπορούν να κάνουν όλα όσα θα ήθελαν.

Το μεγάλο χάσμα

Υπάρχει χάσμα στο επίπεδο αισιοδοξίας μεταξύ όσων ανήκουν στην κατηγορία "απλώς τα βγάζω πέρα" και όσων διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα οικονομικά τους. Σχεδόν το ένα τέταρτο (22%) όσων ανήκουν στην πρώτη ομάδα αναμένουν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα επιδεινωθεί τα επόμενα 3 χρόνια, σε σύγκριση με ποσοστό 6% όσων ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία.

Όσοι "απλώς τα βγάζουν πέρα" δυσκολεύονται να ιεραρχήσουν τις διαφορετικές προτεραιότητες. Μόνο το 43% αυτών δηλώνει ότι είναι σε θέση να εξισορροπήσει όλες τις υποχρεώσεις του, σε σύγκριση με το 78% εκείνων που ανήκουν στην ομάδα όσων διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα οικονομικά τους.
Αντίστοιχα, 54% όσων "απλώς τα βγάζουν πέρα" αισθάνονται άγχος για το μέλλον, σε σύγκριση με το 38% εκείνων που διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα οικονομικά τους. Η ανεργία ή η αισθητή αύξηση του κόστους ζωής αξιολογούνται από αυτούς που ανήκουν στην κατηγορία "απλώς τα βγάζω πέρα" ως οι μεγαλύτερες απειλές για την οικονομική τους ασφάλεια (38%).
Σε άλλα ευρήματα, το 54% των ερωτηθέντων παρέχει τακτική οικονομική υποστήριξη σε γονείς ή ενήλικα παιδιά και το 51% αναβάλλει τις δικές του φιλοδοξίες για να το καταφέρει. Πάνω από το ένα τέταρτο (26%) των ερωτηθέντων υποστηρίζουν ότι το γεγονός αυτό τους κάνει να νιώθουν οικονομικά "στραγγισμένοι" και το 24% αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν χρήματα από τις αποταμιεύσεις ή τις επενδύσεις τους για να υποστηρίξουν γονείς ή ενήλικα παιδιά.

Οικονομική υγεία

Το να έχουν αρκετά χρήματα για να φροντίσουν την υγεία της οικογένειάς τους είναι η βασική προτεραιότητα για αυτούς που δηλώνουν ότι "απλώς τα βγάζουν πέρα", με το 43% να το χαρακτηρίζει ως την πιο σημαντική παράμετρο της οικονομικής τους ασφάλειας.

Περισσότεροι από τρεις στους δέκα (31%) όσων ανήκουν στην κατηγορία που "απλώς τα βγάζουν πέρα" λένε ότι αν παρουσιάσουν μια μακροχρόνια ασθένεια ή αναπηρία, η οικογένειά τους δεν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει οικονομικά. Το αντίστοιχο ποσοστό για αυτούς που ανήκουν στην ομάδα που διαχειρίζονται καλά τα οικονομικά τους είναι μόλις 15%.
Μόνο το 22% της κατηγορίας "απλώς τα βγάζω πέρα" έχουν ασφάλιση που θα μπορούσε να καλύψει ένα εφάπαξ ποσό σε περίπτωση που διαγιγνώσκονταν με σοβαρή πάθηση όπως ο καρκίνος, σε σύγκριση με το 39% αυτών που διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα οικονομικά τους. Μόλις πάνω από τρεις στους δέκα (31%) της πρώτης κατηγορίας έχουν ιδιωτική ιατρική ασφάλιση και λιγότεροι από ένας στους τέσσερις (27%) έχουν ασφαλιστική κάλυψη ζωής. Τα αντίστοιχα ποσοστά μεταξύ αυτών που διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα οικονομικά τους είναι 50% και 45%.

Η δύναμη του σχεδιασμού: 4 πρακτικά βήματα

Ποσοστό μεγαλύτερο του ενός στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα που ανήκουν στην κατηγορία "απλώς τα βγάζω πέρα" δεν συζήτησαν ποτέ με κανέναν για τη μακροπρόθεσμη εξέλιξη της οικονομικής τους κατάστασης σε περίπτωση που τους συνέβαινε κάτι.

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, η HSBC επεσήμανε τέσσερα πρακτικά βήματα που μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να προετοιμάσουν την οικογένειά τους για το μέλλον:

1. Εντοπίστε τις προτεραιότητές σας

Σκεφτείτε τις προτεραιότητές σας στη ζωή. Βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε οικονομικό πλάνο που καλύπτει τόσο τις δικές σας ανάγκες όσο και εκείνες της οικογένειάς σας. Μην παραμελείτε τις δικές σας φιλοδοξίες όταν σχεδιάζετε για το μέλλον.

2. Αξιολογήστε τα οικονομικά σας

Εξετάστε πόσο οικονομικά ασφαλείς αισθάνεστε. Σκεφτείτε αν οποιαδήποτε οικονομική βοήθεια την οποία παρέχετε σε άλλους ενδέχεται να αυξηθεί ή να μειωθεί στο μέλλον και εάν θα χρειαστεί να επανακαταρτίσετε το οικονομικό σας σχέδιο.

3. Προγραμματίστε για ολόκληρη την οικογένεια

Τα απροσδόκητα γεγονότα μπορεί να έχουν αντίκτυπο σε ολόκληρη την οικογένεια. Έχετε αυτό κατά νου όταν εξετάζετε εάν έχετε επαρκή οικονομική προστασία.

4. Μιλήστε για το μέλλον 

Βρείτε χρόνο για να μιλήσετε στην οικογένειά σας για το μέλλον. Συζητήστε για το τι θα μπορούσε να τους συμβεί εάν προκύψει κάποιο γεγονός που αλλάζει τη ζωή τους και για το τι οικονομικές δικλείδες ασφαλείας έχετε στη διάθεσή σας. Εάν θέλετε βοήθεια, αναζητήστε υποστήριξη επαγγελματία.


Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ο κ. Στέλιος Πιρπινιάς, Επικεφαλής Retail Banking & Wealth Management και Μarketing της HSBC Ελλάδας, δήλωσε: 
"Η έρευνα αποκαλύπτει πέρα από το αίσθημα της ανασφάλειας για το μέλλον και τη σημασία του οικονομικού σχεδιασμού που είναι απαραίτητος για να αντιμετωπιστούν οποιαδήποτε αναπάντεχα γεγονότα. Στην Ελλάδα, όπου λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, οι προκλήσεις είναι ακόμα μεγαλύτερες αντίστοιχα και ο προγραμματισμός είναι ακόμα σημαντικότερος. Οι Προσωπικοί Συνεργάτες της HSBC, με την υποστήριξη ειδικών από ολόκληρο τον κόσμο, παρέχουν στους πελάτες μας εξατομικευμένο επενδυτικό και χρηματοοικονομικό σχεδιασμό αλλά και πρόσβαση σε ποικιλία ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών προϊόντων".

 http://www.pathfinder.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις